La Calor ...

Que dolenta és la calor ... A més, quan més calor fa és a mesura que s'apropa l'estiu. I què fa la Natura per solucionar-ho? Els dies més llargs. La Natura serà sàvia, però un pèl cabrona. Per no parlar del cos humà. Quan tens calor, què fa el teu cos per solucionar-ho? Suar. Moltes gràcies senyor cos !!!. No, a veure si vostè creu que aquesta és la millor solució, endavant ... Però per mi, això no és una solució, és un altre problema. Qui no s'ha creuat aquests dies amb algú que va deixant pel camí un rastre d'humanitat? Que et diuen: "Però si faig servir colònia Lavanda". I tu penses: "Doncs per mi que se t'ha mort un músic".
El govern ha iniciat la "campanya per a la prevenció dels efectes de la calor". Sobretot recomanen: beure aigua, beure sucs, beure llet, beure infusions, beure gaspatxo ... tot líquid. Jo ja no prenc res sòlid. A mi quan em pregunten com vull l'entrecot, dic: "Liqüat i en got de tub". "I les patates?" "Posi-me-les en una catimplora que me les beuré després". Fins i tot la Generalitat ha anunciat que trucarà per telèfon a les persones considerades "fràgils" per avisar-los que s'acosta una onada de calor. Com et truquin quin mal rotllo: "M'està dient fràgil? ... M'està ofenent a mi i a la meva família ... " (Veu Vito Corleone).
La gent combat la calor com bonament pot. Per això, aquests dies les ombres van buscadíssimes. aquest matí, m'he hagut d'aturar al costat d'un fanal, per aprofitar-ne l'ombra. Al cap d'una estona, ja tenia una cua de cotxes davant meu, preguntant: "Quan per un complet?". Li dic "60 Euros". I li he explicat tot l'Estatut, de dalt a baix. I a les nits ja comença a haver-hi gent que baixa al carrer amb la cadireta, a veure si corra una mica d'aire. El problema és que coincideixen amb el veí i no saben de què parlar: "Com ha pujat l'IBI aquest any, eh". "Doncs apa que el cadastre ... " " Tu estas empadronat?" "No, és el meu caràcter". De tota manera, això s'està perdent perquè, quant et gires, ha desaparegut la cadireta, amb la iaia i tot ... Fem algo Consellera Tura !!!!
També fa dies que estem vivint les primeres baralles per l'aire acondicionat al despatx. Un despatx dividit, com Espanya segons el PP. Un : "Apuja'l, que tinc calor" (Sergio). L'altre: "Abaixa'l, que fins s'ha congelat el Tipp-ex !!! " (Antonia Flores) . I clar, l'aire acondicionat va de bòlt: "Jo m'apago. Quan us aclariu, m'ho dieu". No falla. En tot equip de treball, sempre hi ha un fredolic. Com pot ser? Tu t'estàs fregint i el tio: "No se com podeu estar així, de veritat" ... Perdona, tu què ets? Un amfibi? ... "és que tinc fred. És que am cau aquí". Doncs posa't allà!!! ... Normal amb tanta xafogor, al final t'entra la mala hòstia ...
L'únic invent que realment protegeix de la calor és el cantir. L'aigua del càntir és com la Núria Bermúdez: sempre està fresca !!!. Haurien de fer els edificis en forma de càntir, així no faria falta l'aire condicionat. Mira el Guggenheim, per exemple, que més que un càntir, sembla una cantimplora abonyegada, però segur que a dintre s'hi està fresquíssim.
La previsió apunta cap a forta calor, encara que això no és sinònim de bon temps.
Gràcies per la teva paciència !!!!

Comentarios