Afaitat de crisi ...

El pintallavis com símbol de la crisi? Això és molt 1993. En 2008, l'accessori clau és la maquineta d'afaitar d’un sol us. Allà per 2005, en temps de "senyora, tot el que construeixo ho embeno en plànol", Gillette va llançar el model Fusion amb la fanfarria pròpia d'un iPhone o del nou Windows. Els clients exigents no podien conformar-se amb tres fulles, necessitaven cinc. I pagarien per elles: uns 15 euros per la maquineta i fins a 33 euros per vuit recanvis. Tiger Woods i Roger Federer ajudarien a vendre-se-la a l'home que no coneix de marques blanques.
I en això va arribar la crisi i un recanvi de 33 euros va començar a semblar tan obscè com un Hummer o demanar Evian. Ara Gillette ha canviat d'estratègia, deixa el luxe i s'anuncia amb un càlcul de cost per afaitat. El seu nou eslògan, Quina màquina funciona per un dòlar a la setmana? pretén que el consumidor compari el seu maquineta (efectiva, però humil) amb el seu cotxe, aquest monstre gastador.