Mamàs perfectes ...

Ningú és capaç de cuinar com elles, o d'aconseguir que la ratlla dels pantalons quedi amb aquest lleuger gir que, un cop posat, fa dretes les cames de qui ho llueix. Dec l'aprendre l'amor per la lectura a les mans amoroses de la meva mare, i gran part dels meus valors a les dones, mestresses de casa, que han passat per la meva vida, ties, amigues, veïnes o conegudes. Se'ls ha acontentat amb “migajas”: amb regals el primer diumenge de maig, i amb frases buides d'amor etern que, al meu judici, no compensen ni els sacrificis, ni les nits sense dormir, els colls de pollastre i les croquetes més cremades de les quals s'han alimentat.
I no obstant això, miro amb recel el títol que s'ofereix ara a les mestresses de casa que acreditin els seus coneixements: ho dubto perquè em pregunto quina diferència suposarà als ulls d'un empresari, si els donarà dret a cotitzar o a rebre prestacions, o, pel contrari, serà un altre caramel, un acte cosmètic que demostri que també per aquestes dones magnífiques i silencioses es fa alguna cosa. Aquest país no funcionaria sense l’engranatge abnegat de les cuidadores, gestores, cuineres, netejadores, psicòlogues que existeixen en cada casa. Aquestes a les quals només la mort del marit els dóna dret a una pensió, i per a les quals els accidents domèstics no conten com laborals. Seré desconfiat, sense dubte, però tinc raons per a ser-ho. Evitarà els pagaments en negre, l'explotació, servirà per a alguna cosa aquest tros de paper, o valdria més emprar aquest esforç econòmic en formació i en l'obtenció d'un títol ja reconegut i valorat? .

Comentarios