Salva’m ...

Una amiga meva viu a Xile. A l’altra banda del Món, Mentre ella es troba de viatje a Ecuador observant la imatge que decora l'entrada del pavelló francès a la Torre Eiffel. La del pavelló espanyol és un torero i un toro. Poc després, llegint Facebook per internet es troba amb que "Karmele ens representarà en Eurovisió". Ella va dir: Què van a pensar a Europa de nosaltres? Doncs el que ja pensen, cony.
Si cada vegada que vas a un "bar de tapes" (entre cometes ho poso perquè s'entengui la ironia) a París o Londres està ple de cartells taurins. Si la xifra anual d'ajudes al sector taurí en diners públics ronda els 550 milions d'euros. Si tenim l'ADSL més lent i més car d'Europa. Si hem caigut quatre llocs en el rànquing de corruptes europeus i només tenim per darrere a Portugal, Grècia i? Itàlia (trist seria ser més corrupte que Berlusconi!).
I tenint en compte que en la meva llista de cognoms no hi ha un solament castellà (els hi ha vascofrancesos, belgues i fins i tot anglesos), i que no vull que els meus impostos vagin a sufragar les mansions dels diferents edils i regidors al llarg de tota la geografia peninsular, o les deveses de la família Estona o les de la duquessa d'Alba, em pregunto si algun lector mexicà o irlandès voldria canviar-me de nacionalitat: salva'm!, que la pàtria de la dona és el país on mestressa i a Mèxic i a Irlanda els escriptors no paguen impostos. Solter segueixo però almenys la meva amiga va tenir el consol, a la seva tornada, d'assabentar-se que TVE havia frenat la candidatura de Karmele.

Comentarios