Neix Parlem, la nova operadora de telefonia catalana

Començarà a operar a mitjans de novembre i espera convertir-se en la quarta companyia del sector


Una nova companyia de telefonia catalana s'ha presentat en societat: es diu Parlem. Començarà a operar a mitjans de novembre amb l'objectiu de ser la quarta operadora a Catalunya en cinc anys. Per a això, farà inversions de fins a 15 milions d'euros en el seu pla estratègic de llançament.

La nova telefònica virtual amb capital català treballarà amb la xarxa d'Orange i, en un primer moment, oferirà servei de telefonia mòbil per als particulars i de mobil, fix, banda ampla i centraleta per a empreses. L'any vinent ja podrà oferir tots els serveis als particulars. Parlem espera tenir, d'aquí a quatre anys, 600.000 clients.


"Hi ha una oportunitat en el segment de la telefonia si es posa el client al centre d'operacions", ha assegurat el fundador i conseller delegat de Parlem, Ernest Pérez-Mas, que també ha explicat que vol "aprofitar l'ecosistema mòbil de Barcelona" relacionat amb la seu de la Mobile World Capital.

La companyia ha nascut amb una inversió inicial de 4,2 milions d'euros a través de diferents inversors, com Pérez-Mas (màxim accionista de la companyia) i Ona Capital, la societat d'inversió de la família Font, propietària de Bon Preu, i la família Carandell.

"Serem entre un 15 i 20 % més barats que els operadors grans, però no pretenem ser una companyia 'low-cost'", ha explicat Pérez-Mas preguntat sobre les tarifes que oferirà Parlem. Pérez-Mas també ha explicat que la companyia preveu arribar a una facturació de 100 milions d'euros el 2018 i que no descarta sortir al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) el 2016.

D'altra banda, dins del pla de màrqueting de l'operadora, en què ha participat com a assessor l'exdirector general de la cervesera Moritz Albert Castellón, la companyia vol captar els seus 10.000 primers clients abans que acabi l'any.

Amb seu a Barcelona, l'equip de llançament de Parlem està format inicialment per 25 persones, encara que la companyia preveu augmentar la seva plantilla al llarg del 2015 fins als 120 treballadors, dels quals 90 s'encarregaran de tasques d'atenció comercial i al client des de Catalunya.

​En paraules de Pérez-Mas, la companyia neix amb la voluntat de "donar la volta" al model de negoci tradicional en situar el client "com a centre i motor de les operacions" i potenciar la innovació.