El ‘visual
thinking’ ajuda a passar una idea a la realitat. Aquesta tècnica s’explica en la tercera edició de l’Innotools
del Tecnocampus
De la idea a la realitat. Aquest és el repte de l’Inno- tools,
un curs massiu online i obert (MOOC) del Tecnocampus de Mataró
i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), que aquest any arriba a la tercera edició.
L’Innotools acosta als inscrits diferents eines innovadores per treballar una
idea de negoci. Algunes d’aquestes metodologies són l’Empathy Map (una eina
gràfica per identificar un objectiu concret) i el Business Model Canvas (una
plantilla que permet analitzar i visualitzar la proposta d’una empresa).
D’altra
banda, el visual thinking (o pensament visual) permet relacionar
idees amb dibuixos i expressar, d’aquesta manera, pensaments i objectius a
través de les imatges.
Pensament visual
Carme
Rovira, del Tecnocampus, explica que el MOOC és “un exemple de treball en equip
multidisciplinari”. En la primera edició, en la qual es van inscriure 7.500
persones, el repte va ser “reaccionar al que els participants proposaven”,
mentre que l’any passat ja es van poder millorar i ampliar els continguts del
curs i incloure-hi nou material didàctic.
El
30 de setembre començarà la tercera edició del curs, que té una durada de sis
setmanes. “Constatem que som perfeccionistes i que donem més valor a cada mòdul
del MOOC, amb més aportacions d’estudiants d’administració i direcció
d’empreses del Tecnocampus”, afegeix Rovira.
El poder de la imatge
Dolors
Celma, professora de l’Escola Superior de Ciència Social i de l’Empresa del
Tecnocampus, reitera la importància de la tècnica del pensament visual: “Les
eines per planificar, organitzar, dirigir i controlar són molt teòriques”,
reflexiona. Just per això, els alumnes de l’Innotools creen esdeveniments en
què poden definir com posen en pràctica aquestes metodologies. “Ells dibuixen
amb diferents eines com representarien els esdeveniments amb una perspectiva
visual”. I així passen de la teoria a la pràctica.
La
professora detalla que a partir del “guió visual” que suposa l’ storyboard plantejat, l’alumnat dibuixa les
diferents fases dels seus projectes a través de vinyetes on es pot veure tot el
procés que han anat planificant. “Així veuen en primera persona tots els
recursos que hi ha. No ho expliquen amb text, sinó amb imatges. L’ storyboard dissenya la història a través de les
vinyetes”, diu. Així, segons Celma, s’aconsegueix “portar a l’extrem la
visualització, i passar la imatge del cervell al paper”.
Comentarios
Publicar un comentario