Barcelona World Race 2014

Barcelona ha acomiadat aquest dimecres els vuit vaixells que han emprès la tercera edició de la Barcelona World Race, la volta al món a vela amb dos tripulants, sense escales ni assistència, en un matí lluminós i amb molt poc vent que ha dificultat les primeres maniobres dels 16 'skippers' que han iniciat una de les aventures més exigents que pot existir en la navegació oceànica. Els vuit velers de la classe IMOCA 60, de 18 metres d'eslora, afronten a partir d'aquest dimecres un viatge de més de 23.000 milles (més de 42.000 quilòmetres) circumnavegant el planeta sempre en direcció a l'Est i vorejant tres dels caps més emblemàtics: el de Bona Esperança, a la costa de Sud-àfrica; el Leeuwin, al sud d'Austràlia, i el d'Hornos, a l'extrem més meridional d'Amèrica del Sud.


El tret de sortida s'ha donat a les 13.00 hores de dimecres, últim dia de l'any, davant l'Hotel W, a la Barceloneta. En el moment en què l'alcalde Xavier Trias donava l'ordre des de la Dona del Mil·lenni de la Fura del Baus, a la plaça del Mar, els vuit vaixells s'han abalançat sobre la imaginària línia de partida, delimitada pels pals majors del pailebot 'Santa Eulàlia' i de la goleta del Consorci El Far. Ha estat tanta l'ànsia de començar la volta al món que dos dels velers han creuat la seva proa abans d'hora i s'han vist penalitzats amb el retorn a la línia de sortida. El 'GAES Centres Auditius' dels catalans Gerard Marín Anna Corbella (l'única dona participant) han complert de seguida la sanció, però l''One Planet, One Ocean Pharmaton' de Dídac Costa Aleix Gelabert han trigat una mica més a adonar-se de la penalització i han retornat al lloc de sortida quan ja estaven a mig camí de la boia de desmarcatge, situada davant del Port Fòrum de Sant Adrià.
 
L''Hugo Boss' comença al capdavant

Per aquest primer punt de control ha passat en primera posició el favorit, l'Hugo Boss' del britànic Alex Thomson i l'alacantí Pepe Ribes, 20 minuts després d'agafar la sortida. L'han seguit el'Cheminées Poujoulat' del francès Jean Le Cam i el suísBernard Stamm; el 'Renault Captur' del francès Sébastien Audigane i l'alemany Jörg Riechers; el 'Neutrogena' del barceloní Guillermo Altadill i el xilè José Muñoz; el 'GAES Centres Auditius'; el 'Spirit of Hungary' de l'hongarès Nandor Fa i el neozelandès Conrad Colman; el 'We Are Water' dels germans Bruno Willy García; i, a més de mitja hora, el'Pharmaton'.

L'escàs vent que han tingut els vaixells una vegada superada la boia de desmarcatge ha alentit la marxa de la flota, cosa que ha permès a centenars d'embarcacions que han sortit a acomiadar els aventurers acostar-se als vaixells per donar-los des de prop una altra vegada l'adéu. El públic també ha pogut seguir l'inici de la regata des de tot el front marítim barceloní, que els vaixells han recorregut abans d'enfocar cap a l'estret de Gibraltar, on hauran d'arribar en a penes tres dies.

Abans de la sortida de la regata, familiars, amics, autoritats i públic en general també han tingut l'oportunitat d'acomiadar els 16 patrons al pantalà de la Barcelona World Race, situat al Portal de la Pau, davant del monument a Colom, des d'on a partir de les 10 del matí, i fins gairebé a les 11, els vaixells han anat deixant anar amarres d'un en un després d'abraçar-se els tripulants amb els seus éssers més estimats. I és que seran al voltant de tres mesos els que estaran, en el millor dels casos, els vuits vaixells a donar la volta al món, que en aquesta tercera edició persegueix batre el rècord de 92 dies, 9 hores, 49 minuts i 49 segons que Jean Pierre Dick iDamian Foxal van establir a bord del 'Paprec Virbac 2' en la primera edició (2007-08). Dick, guanyador també el 2010-11 amb el francès Loïck Peyron, ha estat un dels que ha anat a acomiadar la flota.



Comentarios