Brain & Beast, que era la
més esperada, no decep i torna a presentar una col·lecció molt arriscada
Quan la música ja sona, el
dissenyador Ángel Vilda surt a la passarel·la amb la típica bata de quadres
d’anar per casa i caracteritzat d’home vell. A l’esquena hi porta brodat el
missatge “ Better is yesterday ”.
I comença a caminar... Exactament així va arrencar la desfilada de Brain & Beast, la més
esperada -i aclamada- de la tercera jornada del 080. L’avi Vilda va obrir foc,
però darrere d’ell van sortir una vintena de models amb looks que destil·laven
malenconia (a més d’acidesa i ironia). ¿Creieu que abans tot era més bonic?
Potser perquè es portaven les samarretes amb muscleres, les faldilles de
plàstic transparent o de príncep de Gal·les, els abrics de denim oversize, les camises de topos, els
pantalons amb costures volades, les dessuadores amb missatge... D’això
anava Trilogy. Vol. II. Labyrinth,
un viatge nostàlgic i excessiu cap a les siluetes dels 40, 50 i 60, en què el
gènere no importa i amb velats homenatges a creadors com Courrèges, Cardin i
Balenciaga, barreges de teixits, jocs de contraris (com una samarreta que
fusionava les de Cristiano Ronaldo i Messi) i molts detalls de bona costura.
Brain & Beast és pur espectacle, un còctel d’una irreverència que en poques
ocasions es veu al 080. I s’agraeix.
També hi ha altres maneres de
reivindicar, potser més subtils, però igual d’efectives. En acabar la desfilada
de Colmillo de Morsa,
Javier Blanco i Elisabet Vallecillo van sortir a saludar el públic vestint una
samarreta amb el lema “ Without
slaves ”. Aquesta imatge ja era una declaració d’intencions:
ells aposten per la moda sostenible i la producció local. I ho porten fins a
les últimes conseqüències. En la seva col·lecció de primavera-estiu 2018 els
punts de partida eren Chopin, George Sand i els paisatges de Mallorca. Una
història amorosa que van traslladar a la passarel·la amb estampats de ratlles
marineres i pinyes que amaraven tot l’armari: tops, bruses, pantalons amples i
vestits vaporosos per a elles i camises i bermudes per a ells. També es van
veure les ganes que tenen Colmillo de Morsa de difuminar fronteres de gènere.
¿Un noi amb jersei transparent i faldilla amb sivelles? ¿O amb una jaqueta amb
aplicacions florals? I per què no?
Aubergin també treballa en
unes coordenades similars a les de Colmillo de Morsa. Creuen en la moda
sostenible, busquen teixits ecològics i intenten que les seves peces siguin
fons d’armari i, si és possible, unisex. Tot això es va copsar a Essaouria, una col·lecció inspirada
en les formes i els colors d’aquesta ciutat marroquina. Les parques, les bombers i les samarretes
estaven pensades per als dos sexes, com també uns elegants pantalons-flor.
Aubergin va tornar a presumir d’estampats propis i no va oblidar les seves
peces fetitxe: les granotes masculines i els vestits llargs. Pilar del Campo,
una jove creadora especialitzada en jaquetes de pell, va amarar-se de Gaudí per
presentar una col·lecció amb què volia mostrar totes les possibilitats
d’aquesta peça, decorant-la amb serrells, adorns metàl·lics, aplicacions
florals, cadenes... i combinant-la amb cotilles i culottes.
L’armari de tardor-hivern
La irrupció del See now, buy now a les
passarel·les ja no té marxa enrere. Dins de la 080 Fashion Nights, Custo va recuperar la
col·lecció de tardor-hivern 2017, una part de la qual ja s’havia vist al febrer
a Nova York. A Light
years (versió extended)
van manar els teixits lluents i molt treballats, i van destacar els vestits
llargs i mini amb obertures estratègiques per a elles i els abrics oversize, les americanes creuades i
els pantalons de tub per a ells. La sensació? Que Custo té una fórmula màgica
que no se li esgotarà mai (i un públic que l’adora).
Dues marques que s’estrenaven
a la passarel·la del 080 també van optar pel See now, buy now. Maria Roch va inspirar-se amb el kintsugi i va triomfar amb
seus els elegants vestits de seda, monocolors i amb una caiguda espectacular.
Alguns eren llisos i d’altres tenien aplicacions brillants, una picada d’ullet
a aquest art de reparar japonès. Gema Sach, en canvi, no va arriscar i va
proposar un armari femení molt comercial i versàtil, on van destacar els
pantalons, els abrics i els vestits de festa, la seva aposta més recent.
Comentarios
Publicar un comentario